Sunday, December 5, 2010

Cite Sedih Tentang Planning Hari Bahagia Aku.

Bila kwn2 tau kita nk kawin,mcm2 soalan kwn2 akan tny kita..ermmm bagi aku bila nk bt kenduri,kita perlu la ikut kemampuan kita sendiri.Jangan la nak ikut org..Org lain maybe byk duit..Tapi aku ermmm biasa2 je..Aku bukan org kaya pun,klu org tny psl wedding aku, aku terus cakap.."kenduri aku biasa aje,paper beg pun juz isi buah jee.Tak ada isi apa2 dlm tu..Itulah jawapan yg aku sll kasi tau kt org yg sll tny aku ermm :(

Lepas tu klu ada kwn2 yang tny psl pelamin and baju.Aku terus terang je ngan diaorg,.."Pelamin aku biasa2 jee,Klu tak cantik korang jgn laa kutuk aku,sbb tu je pelamin,baju and bajet yg aku ada"..Bila aku ckp mcm tu,ada yg ckp "Tak apa wei,Janji yang wajib ko dah bt,nikah yang penting"..Tapi ada jg yg ckp "Tak apa laa,Sekurang-kurangnya ada jg pelamin drpd tak ada langsung"....Siap ada yg ckp "Bt apa klu meriah tp last2 berhutang"..Kwn2 yg ckp mcm tu ok laaa kan..

Tapi ada juga kwn2 bila aku ckp mcm tu,..Terus dia ckp pasal wedding dia..Cite konon yang dia punya wedding dah mcm anak raja kawin je...Menyampah aku.Last2 terus aku ckp "Wah bestnya..Jelesnya aku"..Padahal sikit pun aku tk jeles..Aku juz layan je cite dia tu..hahahaha eh lupa lak aku..Penah juga aku ckp kat org yang jenis berlagak nie.."Alaa ko tk yah laaa tahu mcm mn plan aku utk wedding aku,Klu ko nak tau,Ko dtg je laa,tengok sendiri depan mata ko sendiri,mcm mn pelamin and baju aku,klu tk cantik and buruk ko nk kutuk ke,ko nye pasal la"..Terus kwn aku tu diam hahaha..Rasa mcm kelakar pun ada..

So dari cite aku nie..Jgn la korang nk sebuk2 psal wedding org lain and korang nk bandingkan dgn wedding korang ek..Ikut je kemampuan..Bt apa klu nk mewah2 last berhutang ngan bank..ermmm baik tk yah lerrr......

1 comment:

  1. don't worry beb..iza setuju ngan pndpt maz.iza kawin aritu pun,simple je.janji aku kawin,ko ade.hahaha...yg pntg,org yg dtg,ckp mkn.blk kenyang..honestly,wedding maz best.pelamin ngan baju pun cntk.xde ape yg nk dpertikai kn lg.tgu dpt bby je pasni.huhu...bile ek???

    ReplyDelete

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...