Thursday, October 14, 2010

Antara Lelaki Dan Perempuan




1.Kebanyakan lelaki membaca lebih lama drpd wanita,tetapi wanita 2 kali ganda lebih byk membaca drpd lelaki.
2.Lebih dr 2 kali ganda wanita hidup sendiri berbanding lelaki setelah berusia 65 thn.
3.Lelaki mempunyai kekuatan meramas tangan 2 kali ganda berbanding wanita.
4.Kira-kira 48% lelaki berdengkur ketika tidur, dan wanita pula hanya 22% sahaja.
5.Secara umum hidung lelakilebih besar drpd wanita.Sementara itu kebanyakan wanita pula mempunyai bibir lebih besar berbanding lelaki.
6.Tahap pendengaran lelaki menurun ketika berusia 32 dan wanita pula di usia 37 thn.
7.Lebih dr 55% wanita memeriksa giginya secara rutin berbanding lelaki 40% sahaja.
8.Kebanyakan wanita mengambil masa kira-kira 153 saat berada di bilik air, dan lelaki pula hanya 113 saat sahaja.

10 Ciri-Ciri Org Yg Malas



1. Sll sgt kasi alasan bila kita minta pertolongan.
2. Sepanjang idup tk penah langsung menghadiri mana2 aktiviti sosial mcm gotong-royong yg dianjurkan kt tmpt keje,kolej atau kwsan umh kita.
3. Tak penah mengemas tempat tido.
4. Separuh dari masa kamu byk dihabiskan utk tido jeee...Mmg Mlas..
5. Org tgk kediaman kamu mcm tongkang pecah siap ada bau busuk agi...
6. Org lain sedih bila gagal tp kamu happy je..Mcm dah biasa ngan kegagalan.
7. Cara kamu menutup kelemahan kamu sll tampil cantik depan org ramai,pakai minyak wangi sebotol..Yang sebenarnya baju yang kamu pakai tk penah basuh pun...
8. Sanggup berlapar drpd bersusah payah membeli makanan.
9. Tiap2 pagi muka bila g keje or kelas mcm apa je..Menyampah aku tgk org mcm tu.
10.Tak penah ada usaha langsung utk meningkatkan diri utk masa akan dtg kerana kamu merasakan apa yang kamu ada hari ini sudah cukup dan terlalu selesa.

Tuesday, October 12, 2010

Epal Hijau



Erm ari nie aku nak cite pasal epal ijau..Epal nie bgus if kita mkn tiap2 ari.Maybe ramai yang dah tau epal ijau nie dpt membantu penghadaman dan penurunan berat badan.Selain tu dpt gak mengurangkan kandungan kolesterol dlm badan kita nie...

Epal ijau mengandungi kandungan serat yang amat tinggi,iaitu sebanyak 5gram utk stp biji buah yg berukuran sederhana besar..Selain itu,dapat juga mengatasi masalah sembelit yang biasanya dialami golongan yang gemar berdiet mcm saya nie hehehe...So tk akan menjadi masalah jika buah nie dimasukkan ke dlm menu diet dam menu harian kitakan..

If sebiji epal ijau sehari pun dah ok..Coz ia cukup utk membekal khasiat bg mengurangkan kandungan kolesterol dlm badam kita nie..Tmbah2 badan sy yg comel nie kan hehehe..Perasan Jap..

Erm Ok Maz akan kasi tau khasiat epal ijau..But maz kasi tau apa yang maz tahu je k..
* Dapat mengurangkan risiko sakit jantung.
* Membantu mencegah pembinaan kolesterol dlm dinding saluran darah.
* Membantu mengekalkan berat badan.
* Mengurangkan risiko barah.

Adoiii lupa lak nak kasi tau..Okey klu spe2 ada masalah sembelit atau sistem penghadaman.Minum jus epal..ermmm rasanya mkn dan kunyah agi bgus kot..Okey mkn dan minum setiap pagi.Cara nie dpt membersihkan saluran usus serta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan.

10 tanda-tanda awal penyakit buah pinggang

. 10 tanda-tanda awal penyakit buah pinggang  ------------------------------------------------------------- ✅ Perubahan dalam ...