Monday, July 9, 2012

Makanan Anti Perut Buncit

Kita tidak perlu beria-ia berdiet demi untuk mendapatkan perut rata tanpa lemak. Cukuplah dengan memilih makanan yang betul dan tambahkan pengetahuan dengan pelbagai jenis makanan yang betul. Aturan ini mungkin akan membuatkan perut rata seperti yang kita impikan.

Penelitian dari Framingham Nutrition Studies magatakan bahawa ada beberapa jenis makanan yang berpontensi mengurangkan lemak di bahagian perut. Dikatakan wanita yang mengambil 400 kalori lebih sedikit setiap hari berisiko untuk mempunyai perut buncit 2 1/2 lebih tinggi. Ditambah pula dengan risiko lain seperti gangguan penyakit diabetes dan serangan jantung.

Sebab itulah, kita jangan berharap dengan pengambilan 3000 kalori dalam seminggu akan membuatkan perut rata. Untuk memastikan perut kita rata bukan hanya berkaitan dengan kalori tetapi juga melibatkan makanan yang masuk ke dalam badan kita.

Sumber dari majalah rapi bil 191 (m/s88)

No comments:

Post a Comment

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...