Wednesday, July 4, 2012

Berdiam Diri Lebih Baik Daripada Berkata-kata

Ini sekadar luahan hati aku,Bila ada sorang kawan membuat fitnah keatas diri aku.Mula-mula memang aku rasa sakit hati dan rasa geram sangat-sangat.Hinggakan aku boleh update status kat facebook dengan kata-kata marah dan maki hamun. Bila difikirkan semula,rasa macam bodoh jee..Bukan rasa bodoh but memang bodoh pun..

Now bagi aku banyak kelebihan jikalau kita sentiasa berdiam diri daripada orang yang suka berkata-kata.Ermmm orang sekarang lebih suka berkawan dengan orang yang suka bercakap dan orang yang suka berdiam diri dianggap penakut dan bodoh. ermmm biasa laaa manusia..

Setiap hamba allah yang bernama manusia sentiasa akan berbicara setiap masa,Jikalau bicara yang baik akan membawa keselamatan dan kebaikan kepada semua orang.. Jikalau kita berbicara tidak mengikut adab,banyak la keburukan yang akan berlaku.

Apabila banyak berbicara benda yang tidak baik,maka banyak laaa manusia didunia akan membenci kita.
Banyak kelebihan bila kita selalu berdiam diri.. Riwayat Abu Naim,"Barangsiapa yg banyak perkataannya,nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yg banyak silapnya,nescaya banyaklah dosanya,nescaya neraka lebih utama baginya.




No comments:

Post a Comment

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...