Monday, November 29, 2010

Diet Yang Aku Amalkan Selama 4 Bulan..

ermmm nak cite sikit pasal diet aku...B4 this berat badan aku mencecah 49-50kg..Beratkan..Dah la aku nie rendah ajee orgnya..hehehe..adoiiii..En tunang aku sll panggil aku ngan nama DEMUK hehehe..Comelkan nama tu lalala..Tapi lama2 aku mmg rasa mcm ssh sikit bila berat badan aku dah naik nie..Sometime aku jeles tgk awek2 yang kecil2 comel n kurus2 pakai bju apa pun nmpk cantik jeee..1 day aku rasa tiba masa utk aku cuba berdiet...hehehe ermmm cara yg aku cuba nie maybe tak semua org leh ikut..Aku cuba tak sentuh nasi selama 4 bulan..Bulan pertama aku mcm ssh sikit nk elakkan nasi..Tapi lama2 aku leh..Aku sll pesan kt en tunang aku,if aku nak mkn nasi,tlg marah n tlg ingtkan aku nak gemuk ke,tp yg kelakar aku leh suh en tunang ckp klu gemuk biar dia tinggal aku..hehehe...2 Minggu Percubaan, ada la 2 kali aku terkantoi mkn nasi,sbb aku balik kg,tgk lauk tk tahan,apa lagi aku bantai la nasi tu..Minggu ke 3 dlm bulan yg pertama aku dah leh elakkan nasi dlm menu aku...ari2 aku mkan bihun sup,bihun grg,dan roti yg 70 sen tu...ermmm Masuk bulan ke 2 berat badan aku cuma trun 1.5kg aje..ermmm aku rasa mcm pelik je npe org lain leh trun byk,tp aku cuma trun sikit jee..1 hari aku ada jawapannya,knp berat aku lmbt trun..Kwn aku ada bagi 1 plan n cara diet yg betoi..Dia ckp if nk diet,step yg pertama yg aku perlu buat adalah DETOX..Tp aku juz bt detox ngan cara sendri..Caranya mmg mudah sgt2..Ari2 aku mkn epal hijau n bykkan minum air masak..Kat ofice air masak ari2 aku minum 1 botol besar,tp lps minum aku kerap g toilet je hehehe..Selama sebulan lebih aku amalkan berat badan aku berjaya trun dr 50kg ke 44kg...Time tu tuhan je tahu perasaan aku..Terlalu happy sgt...Bg aku epal hijau tu mmg bgus sgt2..Sbb apa aku ckp bgus,Selama sebulan lebih tu,dlm sebulan ada la 2 or 3 kali je aku g jog,tp berat aku leh trun ngan cepat sekali...

No comments:

Post a Comment

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...