Sunday, May 7, 2017

PISANG




HATI-HATI DENGAN PISANG DURJANA
------------------------------------------------------------

Kawan-kawan, rasanya ramai antara kita yang suka makan Pisang. Betul tak?? Peribahasa Melayu pernah menyatakan "Dalam Setandan Pisang bukan semuanya baik-baik belaka, Pasti ade yang rosak" TETAPI tahukah kita bahawa pisang yang kita beli yang nampak seperti Baik @ Cantik Rupa-rupanya disahkan PENYEBAB KANSER dan juga jangkitan di dalam Perut. 
.
Pisang ini adalah pisang yang telah dipaksa untuk masak setelah direndam atau diperam dalam tempat tertutup yg mengandungi "CARBIDE" atau dalam bahasa melayu Kabait.
.
ELAKKAN makan atau membeli Pisang yang direndam atau diperam menggunakan Kabait ini!!
.
Bagaimanakah Ingin Mengenali Pisang Jenis Kabait ini??
----------------------------------------------------------------------------------------
Pisang yang biasanya masak secara normal biasanya berwarna kuning gelap dan mempunyai bintik-bintik berwarna Coklat atau Hitam dan batangnya juga berwarna Hitam atau Gelap sedikit (Gambar Bahagian Atas).
.
Pisang yang telah direndam atau diperam dengan menggunakan Kabait ini pula berwarna Kuning Cerah dan batangnya pula berwarna hijau tanpa sebarang Bintik-bintik Hitam.
.
Carbide@Kabait adalah bahan kimia yang bila bercampur dengan air akan menghasilkan haba dan gas yang jika di biar dalam ruang tertutup akan menghasilkan gas yang lebih kuat dari LPG Gas. Pisang yang direndam dalam air Kabait atau diperam dalam tempat tertutup akan menyebabkan Gas tersebut meresap masuk ke bahagian dalam Pisang. Penyerapan yang berlebihan di dalam Pisang akan menyebabkan peratusan yang Tinggi akan masuk ke dalam badan bila kita makan pisang.
.
Kandungan Kabait yang Tinggi di dalam badan akan menyebabkan tumor dan cancer boleh tumbuh di bahagian perut.
.
Oleh itu, sebelum membeli Pisang pastikan memilih Pisang yang masak secara Normal. ;)
.
*mohon share, moga memberi manfaat pada semua.
#ShakleeByMaz #Pengedarshakleekualakangsar







No comments:

Post a Comment

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...