Sunday, April 21, 2013

Pendarahan Di Minggu Ke 29 Kehamilan..

Hi semua, Dah lama maz x update blog yg usang nie, so ari nie ada mood nk update blog, dan byk benda nk diceritakan di sini... lupa lak nak bg tahu yg maz skrg dah pun bersalin pada 19.3.2013. Terawal pulak maz bersalin. Patutnya due date 30 April 2013..

Berbalik kepada tajuk utama tentang pendarahan. Pada minggu ke 29, maz mengalami pendarahan yg byk. Maz sangkakan yg baby dah nak keluar. Tapi alhamdullilah syukur baby tak kuar time tu.. Sebelum pendarahan itu berlaku, maz tengah siap-siap nak wat persiapan untuk shoot Pre Preggy Maternity. Tengah busy menggunting kertas, terasa ada air mengalir kt bahagian V. Tapi maz wat tak tau aje, Lepas tu maz bangun nak wat air, maz terpandang ada tompokkan darah kat sofa, Masa tu tuhan je tahu perasaan maz, terkejut sangat-sangat, Dlm ati fikir KEGUGURAN..

Terus call hubby bagi tahu apa yang berlaku, time tu hubby ngah beli sarapan pagi, hubby terus balik dan bawak maz pergi hospital. Sampai hospital doktor check laluan dah terbuka 1cm dan doktor ambil sikit lendir untuk membuat ujian keatas lendir itu, takut ada jangkitan kuman. So maz terus dimasukan di bilik menunggu "Labour Room" 1 ari maz dlm tu, tapi tak ada tanda-tanda lain menunjukkan yang maz akan bersalin. Lupa lak nak bagi tahu doktor ada cucuk kat maz,cucuk untuk mematangkan paru-paru baby.. So esoknya tengah ari maz ditukarkan ke wad bersalin biasa. 3 ari maz kat sana, Alhamdullilah tak bersalin awal :) Syukur sangat-sangat.

Mengikut ujian lendir yang doktor ambil ari tu, memang ada jangkitan kuman. Disebabkan jangkitan kuman itulah berlakunya pendarahan. Doktor ada bagi tahu,kemungkinan maz akan bersalin awal nanti. ermmmm






No comments:

Post a Comment

Salji di Snowalk I-City, Shah Alam

Hi korang semua. Assalammualaikum untuk kawan kawan islam maz yang view blog maz nie. Harap korang semua sihat dan di murahkan rezeki selalu...